close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כך תבחרו מכינה לעיצוב לציבור הדתי

מערכת שורשכ אלול, תשעג26/08/2013

מהי מכינה לעיצוב ואיך תוכל לבחור מקום שיתאים לך? מקבץ עצות

תגיות:

צעירים וצעירות מהמגזר הדתי מעוניינים לא פעם למצוא מסגרת לימודית שתאפשר להם ללמוד עם אנשים בעלי השקפת עולם הדומה לשלהם. הדבר נכון לגבי כל אחד מתחומי הלימודים הקיימים היום, והוא נכון גם לגבי לימודי עיצוב. מכיוון שמדובר בתחום מבוקש מאוד ומכיוון שאין הרבה מוסדות המציעים לימודי תעודה בתחום, הרי שסביר מאוד להניח שהצעד הנכון ביותר עבורכם, כצעירים המשתייכים למגזר הדתי, יהיה לתור אחר מכינה לעיצוב המתאימה את עצמה גם לצרכיהם של סטודנטים דתיים.

איך יודעים? שואלים!
בישראל פועלות מספר

מכינות לעיצוב. על מנת לדעת איזו מהן מיועדת גם (או רק) לציבור הדתי, כדאי ליצור קשר עם נציגיה ולברר את המידע שחשוב לכם. לדוגמה:

האם המכללה מקיימת שיעורים נפרדים לגברים ולנשים?האם במקום מתקיימים שיעורים בימים שישי ובשבת, בחגים ובמועדים?האם המרצים במכללה מקפידים להתאים את התכנים הנלמדים לציבור הדתי?

שאלות אלה, בנוסף לשאלות נוספות שחשובות לכם ולאלה השגרתיות שכדאי לשאול (ושאליהן נתייחס בהמשך), יסייעו לכם לקבל את כל המידע שדרוש לכם על מנת לבצע את הבחירה הנכונה עבורכם.

מה עוד חשוב לדעת?
בנוסף לשאלות המנחות שהוצגו מעלה שיסייעו לכם לדעת אם אותה מכללה לעיצוב שעם נציגיה שוחחתם אכן מתאימה לצרכים ולאורח החיים שלכם, חשוב לברר מספר פרטים נוספים לפני שבוחרים:

משך הלימודים – משך הלימודים משתנה ממקום למקום, ואם אתם רוצים לדעת מתי תוכלו לגשת למבחני הקבלה בבתי הספר לעיצוב עצמם, חשוב שתדעו בדיוק כמה זמן נמשכים הלימודים.
ייעוץ מקצועי – מומלץ לבחור במקום שמתחייב לספק לכם ייעוץ מקצועי מוסמך על מנת שתהיו כמה שיותר בטוחים שאתם בוחרים בתחום הנכון לכם. תחום העיצוב הינו רחב במיוחד וכולל הרבה מאוד אפשרויות תעסוקה (עיצוב גרפי, תעשייתי, אופנה, פנים, אדריכלות ועוד) וחשוב מאוד שאיש מקצוע ינחה אתכם ויצביע על הכיוון שמתאים לכם.
ליווי עד להצלחה – כדאי לבחור מכללה לעיצוב שמתחייבת ללוות אתכם עד שתתקבלו לאחד מבתי הספר לעיצוב, וזאת מבלי לגבות תשלום נוסף מעבר לזה ששילמתם מראש. כך תזכו לקבל תמורה הולמת לכסף ששילמתם ותוכלו להיות בטוחים שיהיה לכם "גב" עד שתתקבלו ותוכלו להמשיך הלאה בכיוון שמעניין אתכם.
תוכנית הלימודים – דבר חשוב נוסף שחשוב להתייחס אליו לפני בחירת מכללה לעיצוב הוא, כמובן, תוכנית הלימודים. התוכניות משתנות ממקום למקום וחשוב לבחור במוסד שמציע את התוכנית המתאימה ביותר לצרכים ולהעדפות שלכם. בכל מקרה חשוב לוודא שהתוכנית כוללת הכנה למבחן הפסיכוטכני, הכנה למבדקים ולראיונות הקבלה עצמם והכנת תיק עבודות מרשים, על מנת שתגיעו למבחנים עצמם כשאתם באמת מוכנים.

לאחר שתקבלו מענה על כל השאלות, אין בכלל ספק שיהיה לכם קל יותר להחליט איזה מקום יספק לכם את תנאי הלימוד המתאימים ביותר לאורח חייכם ויכין אתכם בצורה הטובה ביותר למבחני הקבלה בבתי הספר. זכרו: בחירת מכינה לעיצוב לציבור הדתי אינה דבר של מה בכך והיא יכולה להשפיע מאוד על עתידכם. לכן, השקיעו זמן ומחשבה בתהליך הבחירה וקבלו החלטה שתהיו שלמים איתה. בהצלחה!

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה